2008 i dess korthet

skulle vilja påstå att detta har varit något av ett bra år
januari: rosie kom som en frisk fläkt in i våra liv, rörde om i grytan. All kärlek till henne.
februari: månaden då ida drog till thailand och vi urartade hemma här.
mars: väntan på våren och sommaren
april: ngn slags dimma, kan det har varit här jag åkte till nyköping och gjorde stan osäker, min första nyköpingsfest, bestd av vin, dans, vitt, konstiga raggningsrepliker på en konstig balkong och möte med irma.
maj:ännu mer dimma, skola. typ här gjorde vi vår första resa till karlstad jag och min käresta, vi fick luft under våra vingar och gjorde en jungfruresa.
juni: månaden då det mesta skedde
vi fick reda på att vissa av oss skulle till st cyr -jippie
skolavslutning, emax. ja det mesta hände.
SEX AND THE CITY-filmen kom, glädje glädje glädje
Juli: månaden för min 18-årsdag. fest fest fest, jobba jobba jobba. Hanna kom åter från australien vilket kändes som en lättnad.
Augusti: hattpartyt, årets praktfylla, men också årets flopp, skolan började med nya lokaler och vi började hata fradrik mer än vanligt. KÖRKORT - ett steg in i vuxenlivet. mamma pappa var borta på semester, höna i skogen och jag tod körkort. kan nog rubricera den dagen som den värsta och bästa dagen i mitt liv. den näst sista terminen på min gymnasietid inleddes.
September: ST CYR - flckorna som talade franska åkte dit, jag fick namnet ref och vänner som jag kommer att minnas länge länge. Resan har varit våran röda tråd hela hösten, internskämt, fika etc.
Oktober: avhopp från kära fanskan, jobbigt men nu känns det som det bästa jag gjort, i denna månad började även ångestkänslorna för att rosie lämnar oss att sakta krypa in på en. gjorde högskoleprovet, stor pärs men bra erfarenhet.
November: månaden mitt emellan, snart jullov, ullared, sako, fest, tävlingar. Här någonstans börjae vårt företag ta form, vi blev ett lag. jag färgade håret brunt, blev flopp och för rött till en början men sedan blev jag nöjd.
December: känns lite som en känlsomässig rollercoaster. karlstad, sammanförning av vänner, jul, julmässa, försäljning. ida-firande, ida hade fest i smedjan vilket blev en väldigt uppskattad fest. sedan kom som sagt julen, nyår och alla v'älgit påfrestande evenemang.

Finns dock många om detta år, mer än vanligt. Om jag hade spelat mina krot rätt, om vi hade gjort det, om om om. Men om jag hade gjort annorlunda så hade det ju inte sett ut som oven. klyshigt

Det finns dock några nyckelord för detta år:
Rosie
18
Körkort
Frankrike
avhopp

med hopp om ett gott nytt år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0