2 dagar

årets kortaste dag
det kommer att gå mot ljusare tider
själv tycker jag att den här mörka tiden gått fort
snön fortsätter att falla
så där stora flingor som man bara ser på film
2 dagar kvar
idag går jag igenom vettiga grejer
precis som imorgon
jag tror dock att det som satt sig sitter
jag jämför dessa dagar och detta plugg med gymnasiet
det här känns lika viktigt som det sista man läste på morgonen
innan man åtke till skolan
som sagt
det som satt sig i huvudet
det sitter där
men för att stilla ev ångest går jag igenom tentorna en gång tilll
kollar föreläsningarna
och seminarierna
och längtar till julen
maten
familjen
stämningen
längtar något fantastiskt till julaftonskvällen
när vi sitter lagom mätta och trötta i mormor och morfars källare
lyckliga över varandras sällskap
då är det jul
om 4 dagar
men först
2 dagar
bonne chance elin!

Kommentarer
Postat av: majsan

inte sökt ännu!

ska!

gissa liksom elin, gissa?

;D

pussokram

2009-12-20 @ 13:55:49
URL: http://mfaps.blogg.se/
Postat av: majsan

prio ett - supala,

prio två (=om jag inte kommer in haha) australien :)

2009-12-20 @ 20:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0