à la höna

jag tänkte att det behövdes en förklaring till allt som hänt och kommer att hända.
ja, vi har inte sätts på länge och du har inte sett k-holm på länge. ska jag dua dig här eller skriva detta till dig?
så du får gå in och läsa detta som om det plötsligt var min blogg?
härmed duar jag nog, det känns nog bäst ändå. enligt min åsikt.

men för att komma ihåg allt vi ska göra nu när du kommer till katrineholm gör jag nu en lista åt dig. (denna kan du skriva ut med din skrivare för att sedan ta med i din ryggsäck när du kommer hem, använder du förresten din fjällräven vi köpte?, observera att jag börjar låta som din mamma, när det i själva verket är du som borde vara min, eller jag behöver ingen mer mamma än den jag har här hemma, jag bara tänkte att du minsann är äldre, och otroligt mycket klokare.)

1. när du nu kommer hem ska vi äta pepparkakor under granen. det är vad vi pratat om enda sedan du flyttade. men jag bara undrar, elin, under granen? hur har vi nu tänkt? har vi någonsin ätit pepparkakor under granen? äter vi någonsin pepparkakor på julen? "hej och välkommen hem elin, du placeras direkt under granen". (jag vet inte egentligen vad det här är för påhitt. hate to break you, men VI HAR INGEN GRAN!!!!)
2. Pepparkakorna som vi planerar att äta (under granen som egentligen inte finns, men vi låtsas) ska vi baka dessa sjäva? då får vi ligga i! eller går det bra med willys egna? de som kostar fem kronor? jag var ju för övrigt pepparkaka igår. succé. så jag vet ju hur det är att komma från pepparkakeland. vi får diskutera det där!
3. Du vill att jag ska ha bakat lussebullar då du kommer. men då undrar jag bara VET DU HUR DYRT SAFFRAN ÄR? 40 spänn! kostar det så mycket i uppsala också? en liten liten påse. värre än att äta guld. (klyschigt men ack så sant). Men jag får väl offra mig ifall du vill ha dessa bullar. jag vill bara påminna om att det finns i frysen annars, som mormor bakat, om de duger till fröken. (känner du igen mormors otroliga uttryck?, de sitter i). det här är också något vi får tala om.
4. fika på sultans. det räcker så. mysigt med te och wienerbröd. denna punkt lämnar jag snabbt för dadmamdadmdadma:
5. pulkaåkning! vad är det med katrineholmarna och pulkaåkning? det är ingen som vill följa med mig ut i backen. även om det är -19 som igårkväll ska vi ut, räkna med det! underbart. förfrysa både fingrar och tår och sedan gå in och dricka varm choklad (som vi dock behöver inhandla, för vem dricker oboy här) tillsammans med de fantastiska pepparkakorna, burk eller inte, och bullarna, mormors eller mina.
6. paketutdelning. jag vill så gärna komma på något sista storslaget. jag jobbar på det.
7. sova framför elden hos mormor och morfar. brasan. lite bullerby-känsla?
8. du ska klaga på smådetaljer. vad jag har för kläder och hur jag egentligen borde göra. småsaker. men som jag medger att jag saknar. tänk att på ett halvår inte ha fått de där kommentarena, haft de där diskussionerna om hur jäkla trög man är. jag är inte ironisk. jag saknar det. detta var nog bara en uppmaning till alla syskon att fortsätta. för sånt är roligt.

listan fortsätter i mitt huvud till punkt 17384, och den innefattar att vi ska sjunga julsånger. typ peter jöback, som jag för övrigt såg i globen igår. grymt. julkonsert liksom. galet.

nu tänkte jag bara avsluta med lite sånt här:
hannna och petra i huvudstaden

jag får väl avsluta med ett; tack för uppmärksamheten. Ja, det är jag som är Hanna, aka Höna!

ps, det är skitkallt här hemma!


Kommentarer
Postat av: JAG

Kan du sluta vara så snygg??????????

Älskling, bullar får du baka, och ja det kostar lika mkt här i uppsala! Men sedan när har jag sagt att vi ska sitta under granen? Släng in den trötta studenten under granen så fort som möjligt. Ja, så blir det, när har jag uttryckt detta? på fyllan? jag undrar bara.... Pepparkakorna från willys är äckliga, köp andra, jag funderar på att baka ut degen jag köpte igår, om jag inte hinner äta upp den vill säga, då har vi ju dem! Men ta med bullar på måndag, jag lär vara trött och hungrig när ni kommer! mormors funkar, men jag skulle älska dina, gärna med klet i! Det här med att kommenterar detaljer och vara elak lär inte bli ngt problem, som sagt, vi tröttnar på varandra i telen, största problemet är vad vi tar på oss på nyår. Tema Fierce, det enda ordet ida kan så då blir det det. Min tanke är att vi ska komma likadant klädda, om itne fierce så säg! snygga som fan, med varsin vinflaska i hanen, that's how we do it! dock har jag ingen aning om vad detta ska sluta, vad fan tar vi på oss? du på 30 kilo och jag på 150? kommer vi lyckas se likadana ut? Först måste vi dock färga mitt hår, det har du glömt att skriva på listan. Vi tar det mellan pulkan och bulllarna. OBS OBS, JAG VILL HA GLÖGG! Nu hinner jag inte skriva mer älskade du, normgivningsmakten väntar, även om jag gett upp allt det här för länge sedan känns det som, wish me luck! P.s jag tar taxi till tentan på tisdag. THAT'S HOW WE DO IT! miss you

2009-12-19 @ 12:21:51
URL: http://goddagelin.blogg.se/
Postat av: hannnnnnaa, eller jag som skrivit? detta blir lustigt?

ja, jag gillar idén med lika kläder. haha. bill och bull. men eftersom du är bra på kläder, eller du brukar ju klaga på mina ibland, så får du sköta det där, helt enkelt. det är så vi får göra. okej, jag fixar ju mitt hår på tisdag, det blir ju bra. och du, jag gillar inte glögg. okej, jag bakar bullar!!!!!

2009-12-19 @ 12:40:04
Postat av: elin

tack kära du!

2009-12-19 @ 13:48:17
URL: http://goddagelin.blogg.se/
Postat av: iza

alltså systrarna karlsson <3

2009-12-19 @ 14:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0