morgonstund

morgonrutinerna avklarade
inom en timme måste jag äta lunch igen
känns så där
dumt att lägga en föreläsning mitt i lunchtid
antingen blit lunchen alldeles för tidig
eller alldeles för sen
kör på alldeles för tidig
orkar inte äta ännu en fryst matlåda på snerikes
där jag ska spendera min eftermiddag
har kommit på att det finns fruktansvärt mycket att göra
äver här hemma
ikväll får jag nog ta tag i allt
hoppar allt vad ev utgång heter
ikväll stocken, heter den alltså
måste handla
måste städa
måste läsa
måste baka
måste prata i telefon
hinner nog inte mkt mer ikväll
skulle gock uppskatta ärtsoppa, pannkakor och punsch ikväll
innan jag åker hem och är sjukt effektiv
som jag alltid är
skulle helst läsa ut två böcker tills på måndag med
lycka till till mig
tror för övrigt att det är något fel på mig
inget läker på mig
har en massa småsår överallt men det vill inte läka
jag hatar det
det gör ont
och är äckligt
jag jobbar dock mkt med hemsjukvårt
så det tordes läka inom snar framtid
nu ska jag duscha
sedan laga mat
ris och chili con carne
mumma
carnen är dock redan gjord
tror att pappa gjort den
i<3matlådor
puss.
Pappa, ring mig i eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0