back in uppsala

men får lite perspektiv på sina delade liv
när man lämnar det ena för det andra
fullt så djupt är det kanske inte men ändå
pappa och jag tog bilen till uppsala i mörkret igår kväll
lite tröttsamt var det
mest för att vi var sömniga och trötta
han sov mest och pratade i telefon
medan jag körde
nu ska jag hoppa på det här pluggtåget igen
föredrag och seminarie var det ja
extremt seg i starten
hade gärna varit hemma en vecka till
sovit lite mer
träffat några fler
gjort mest ingenting
lite av inskolning i uppsalalivet efter påsk
med pappa som gäst över natten
jag har dock lagt till med någon ny morgonvana
att må illa och inte kunna äta frukost
har aldrig hänt förut
vilket känns väldigt jobbigt
nu ska jag spela tetris
ännu en vana som jag tagit till mig
mammas vana
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0