fiskborg

det kallas fiskborg
dagen före kvalborg
dan före dan före valborg
så kallar vi det här i uppsala
fiskborg firar jag idag hemma i min källare
med mig själv
självvalt
min dag har varit fucked upp
stressmorgon iväg till träning
fitthuvudvärk och pms-påslag på eftermiddagen
dagens höjdpunkt har varit magnumglassen
det gjorde gott
de senaste timmarna har jag roat mig med att göra ingenting
mest för att det är skönt
och för att jag inte orkar något annat
jag taggar inför morgondagen
kvalborg som sagt
häng i park och dansa dansa
jag bosätter mig hos mina vänner
som bor på rätt sida ån ett par dagar
otroligt tacksam
jag funderar på att gå och lägga mig
sömn är en bristvara för tillfället
adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0