Feb. 19, 2010

idag såg jag mig själv på bussen
fast en högstadieelin
det var nästan läskigt
kan tänka mig att jag var som henne
hoppas dock att jag inte var fullt så sorglig
och hade en sådan symfoni av färger på mig
på en och samma gång
jag antar att hennes samtal var med hennes mamma
och gud vad jag kände igen mig
pratade om hur prov hade gått
vg+ och mvg
kanske var det som gjorde att jag kände igen mig mest
ibland saknar jag den tiden
bekymmerslöst leverne
skola och gymnastikträningar
filmkvällar och "gå på stan"
mellanelin, lillirma, storlisa
scharlsson, izon och jaz0n
man kan ju undra vilken planet jag levde på
mycker som skiljer sig nu fast ändå inte
filmkvällar har bytts mot dansande natten lång
gå på stan har bytts mot långa kaffepauser
typ
sena kvällar hos vänner har bytts mot sena kvällar på biblioteket
vilket liv
vad sentimentalt det plötsligt blev
nu måste jag återgå till studentlivet
städning, matlagning och let'sdance
snarare pensionärsliv
imorgon köar vi utanför HM 09.00
för Sonia Rykiel
sedan brunchar vi med frk säljchef
pluggar
och sedan jobbar vi i puben
så har jag valt att spendera mina helgtimmar
bonjour


Kommentarer
Postat av: Ella

Nämen hallå ja! Se på fan :) Nu ska jag bli en frekvent läsare pusssssssssss

2010-02-20 @ 00:03:51
URL: http://ellastensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0