och du är?

jag började läsa en massa gamla blogginlägg
egentligen inte en bra idé för en lätt sentimental människa som jag
det var en tid av rutin
tid av lycka
och en tid utan större bekymmer
även om man inte insåg det
med tid menar jag gymnasiet
ibland saknar jag vardagen
och det bekymmerslösa
de alldeles för långa kaffestunderna
och närheten till allt
jag kan nästan sakna att cykla i kylan till träningen
ner till hallen
jag hoppas jag uppskattade det lite då
man märker vilken vändning livet har gjort
k-holm mot uppsala
rosa rummet mot ett källarutrymme
rutiner mot helg mitt i veckan
jag klagar inte
blir bara lite sentimental
kan sakna sådant här

och detta

nu ser det ju mest ut så här

men det gillar jag så det gör ingenting
sov gott
när jag vaknar är en del av min gamla rutin här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0