begreppstolkning

det är tydligen söndag idag
inget jag reflekterat över överhuvudtaget
helt vanlig dag för mig
lite tröttare bara
lite sämre väder
jag hatar regn
det gör liksom ont att cykla i
när jag cyklade hem idag
svett och dann efter skivstången
samtidigt som jag blev dyngsur
så började jag tänka på begreppet hem
jag har ju blivit lite skadad
det enda jag gör dagarna i ända är ju att tolka och analysera begrepp
ja, vi kallar det inte ord
utan begrepp
mest för att jag anser att order hem har en djupare innebörd
än bara ett ord liksom
i alla fall
jag skulle nog inte kalla där jag bor nu för hem
jag ser det mer som ett boende
och vad boende är det är en helt annan femma
men iaf
hem
spontant skulle jag säga laggis
det är ju liksom hem för mig
laggarhult liksom
visst snorre har varit hem här i uppsala
jag har trivts mucho bra
och nu ska jag liksom bara sådär byta hem
vilket iof gör mig sjukt glad
byter man verkligen hem så där bara?
jag vill ju liksom inte byta bort mitt gula hus hemma bara sådär
...

gult är inte fult
vi är minsann sjukt mycket snyggare nu
både jag och hönapöna
detta är trots allt tre år sedan
shit, det känns som igår typ
eller kanske i förrgår.
i alla fall
där har vi hem.
i sommar är ni alla välkomna
om ni varnar först
så pappa hinner bädda extrasängen
som han alltid gör
oavsett vad klockan är på dygnet
gäster ska inte behöva sova i en trång säng med elin
nej
i laggis får man en egen
välkomna!


Kommentarer
Postat av: iza

jaha då! jag fick till och med min placerad i elin karlssons sovrum. var världens bästa morgon (trots förutsättningarna) och jag fick lite starkare kaffe än vanligt av ola.

2010-05-24 @ 22:59:36
Postat av: Mini

Dåå kommer jag och sover hos dig! Varna Ola så han hinner bädda! Haha, pössss!

2010-05-25 @ 23:04:08
URL: http://linneafrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0