först då kan jag va din vän

vi kan kalla det 32 h snerikes
eller bara ett snerikesdygn
det har varit mycket nu
jobb igår och idag
sent igår
lite tidigare idag
idag var vi dreamteam
endast tjejer i bar, servis och kök
mycket uppskattat
annars har livet sitt lugna gång
hoppar allt vad aktiviteter heter i helgen
jag och ella pluggar istället
på söndag får jag besök
farmor och farfar vill se hur jag bor
prata lite
samt fylla på min frys
mycket bättre än så blir det liksom inte
jag ska njuta av varje sekund
precis som med min sömn nu
ligger lite efter
puss


det var precis som studenten
fast ett år äldre
med helt andra människor
fantastiska sådana
lite mer bakfull
lite bättre mat
helt annorlunda men yet så lika
damn mycket kan hända på ett år
fotografen till denna bild hon kan hon
lyckas fånga ett trevligt ögonblick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0