riverside motherfucker

kvalborg, valborg, majmiddag
tre dagar av fullständig lycka
nästan i alla fall
full 12 h om dagen
fri att göra precis vad man vill
lite som en saga
en saga som började på torsdagen den 29 april
med picknick i ekonomikumparken


som fortsatte med solhäng på stocken



sedan dansade vi på en balkong
och avslutade det hela med att skeda hemma hos anna


VALBORG
dagen vi väntat på
något utvilade
och pepp tog vi oss an dagen

precis som alla andra studenter i uppsala
picknick och gassande sol





sedan det vi alla väntar på
CAMPAGNEGALOPP
som resulterade i
lång kö som vi inte behövde stå i
dyngsura kläder
förstörda skor
allmänt champagnande
fantastisk fylla


sedan begav vi oss hem
anna med en filt om sig
jag med en sjal omkring mig för att skyla mig
vi duchade
powenapade
och dansade sedan natten lång (halva kanske) i uppsalas finaste studentkorridor
MAJMIDDAG
återställare om något
5h-sittning
fyrarätters
kottkrig
spex på kalmars nation



sedan begav vi oss mot göteborgs räkfrossa
efter en galen sittande sexa


vi dansade natten lång
drack drinkar
och älskade musiken
sedan ballade det ur
vi gick till rosa pantern
åt kebab
med alldeles för stark sås, men det brydde jag mig inte om
mest arg
vilket resulterade i asfaltshäng och tårar
sedan tog anna mig under sina vingar
och kickan fixade taxin
så sov vi alla hos anna
för att vakna upp
extremt ångestfyllda och behov av varandra
det blev brunch på snerkan
och allmänt bakishäng
tre dagar som gått alldeles för fort
ett år kvar nu
jag glädjer mig idag åt fylledagarna
och åt mina fantastiska vänner
jävligt klyschigt men ändå.
nu är det tydligen meningen att man ska återgå till vardagen igen
alltså är det inte ok att dricka skrewdriver kvart över tio på morgonen
gå i pyamas till snerkan och äta ciabatta till lunch
hänga på en bänk i timmar
mysa i en inplastad gul paviljong
nu är det nya tider
eller så återgår vi bara
hursom
det är lite deprimerande
slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0