ja jag är bakis Nov. 18, 2009

jag vill tro att jag är effektiv
jag har skrivit snart 3 sidor på min pm
jag är mäkta imponerad av mig själv
hoppas att det går lika bra på fredag när jag tar upp det här igen
inbillar mig att det är bra att låta det vila en dag
så kan jag fokusera på seminariet imorgon
jag tycker iaf att det är en bra idé
tröttheten har inte riktigt kommit än
men det gör den väl
ikväll ska jag bara vara hemma
kolla på bonde och oskyldigt dömd
tänka som sara sa
sara som för övrigt gjorde min dag med sitt lilla telefonsamtal
hon har alltid så smarta tankar att dela med sig av
idag behöver jag all pepp jag kan få
vet inte om jag är bitter, låg, trött eller om jag har pms
eller kanske allt på samma gång
jag behöver iaf vara hemma
äta peppakakor och dricka julmust
jag behöver återhämta mig
det har varit hårda dagar sedan ett tag tillbaka
kan vara kroppens sätt att säga ifrån
genom att slänga in pms-liknanade symptom
och göra livet till ett helvete för elin
det mest ironiska är att jag flyr in i mina böcker
in i min pm
gömmer mig bland paragraferna
för att vara lite poetisk
jag är känslomässigt utmattad
skulle jag vilja påstå
två timmars sömn spelar inte in här
känns lite som att känslor sprungit runt i mitt huvud sedan jag kom hit
jag som trodde jag funnit mig själv
det har jag nog
bara att inte andra gjort det
synd
eller något sådant
jag vill inte hänga ut mina känslor här och inte berätta varför
om jag visste exakt vad det var skulle jag fan säga
men nej
istället ringer jag mamma och gråter
typ
hon skyller på baksmällan
jag vägrar inse
det håller inte
men jag tänker inte sluta
jag må fly
eller inte alls
helst av allt
skulle jag
vilja
stoppa huvudet i en tvättmaskin
och SKRIKA
typ
eller skaka på huvudet som en idot tills allt är bort
ungefär så här

jag inbillar mig att det skulle hjälpa
är man alkolist om man överväger att dränka sorgerna i sprit en dag som denna?
dagens mest positiva är iaf att någon liten slags pm-ångest börjar släppa
peppar peppar
och att jag inte alls har någon ångest över tentan
vad har hänt?
alkis utan framtidsplaner?
jag skulle vilja säga fittig juriststudent med självdistans och självdiciplin
som vet var gränsen går
exakt, var gränsen går
oftast iaf
Jag ville mötas någonstans där nere på djupet
det vore något va.
jag tror att den blåa himlen gör mig gott
likt pepparkakorna när jag kommer hem
och mitt peppsamtal med mamma ikväll
jag hoppas
för den här skitgrejen orkar jag inte med
BITTERFITTA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0