en kulen natt

de senaste 20 h som jag faktiskt varit uppe och igång har jag hunnit fantastiskt mycket
gå upp klockan 06.00 och inse att jag inte skrivit något vettigt på min tenta
för att sedan inse att jag missförstått frågan under 20 av tentans 24 h
jag har haft ångest över detta
lämnat in tentajäveln och njutit av detta
firat med shopping tillsammans med norrlänningarna 
älskat mina nyinköpta plagg
väntat på bakfull anna norrman alldeles för länge
ätit fantastisk thaibuffé med en lika fantastisk kickan
nästan dött lite av passiv rökning
jobbat en disputation
insett att det här med att servera är ganska roligt (dock inte första gången jag insett det)
ätit alldeles för mycket gudomlig chokladsås 
haft djupa diskussioner om livet i stort och problem som kan komma upp på vägen
i en garderob på snerikes, ej garderob som i var jag förvarar mina kläder
utan garderob som i var snerikes gäster hänger sina jackor
tagit farväl av annapanna som åker till k-town för två dagar
blivit avvinkad av cissi på snerikes trappa
cyklat i någon slags hatiska känsla över att bo längst bort från allt och alla
tagit in posten och insett att både morgondagens tidning, läs lördag, och ett brev från min syster dämpt ner där
blivit lycklig över brev
börjat plocka inför morgondagens storstädning
trots allt päronbesök på söndag
plockat alldeles för mycket'
fått ett sjukt rent skrivbord fritt från hemtentaångest och allt vad det heter
laddat en tvättmaskin
ställt fram den 6 h så den lagom är klar när jag planerar att kliva upp
runt 09.00 för att hinna med allt
imorgon skall effektiviteten upprepar igen
städning står på schemat
tvättning
och så lite mer arbete
vilket betyder massor av spring och förhoppningsvis garderobsprat igen
sedan hem igen
med samma jävla cyklarkänsla
i arla morgon eller sen natt
för att sova alldeles för få timmar 
och sedan hoppa på effektivitetståget igen 
yey
I'm fucking amazing
and you are too

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0