soldyrkan

jag börjar inse vad som väntar mig
de närmsta 6 veckorna
innan tentan går av stapeln
det är inte bara 10 böcker att läsa
5 häften med rättsfall
en pärm full med anteckningar
och kanske en viss ångest
på det en 24 h hemtenta
utan massa annat
men innan jag isolerar mig i mitten av maj
och seriöst bosätter mig på biblioteket 15 h per dag
så finns det lite kvar att göra
inte bara hemtentan
och 7 skadeståndsseminarier
utan också en bal på slottet
ett himla valborgsfirande
en majmiddag
ett snally
och ett väder som tillåter kavaj och sandaler
minsann
nu ska jag fortsätta äta min studentmiddag
tänka på vårvädret
ha ångest över allt jag måste trycka in i hjärnan innan 2a juni
och banta ner mig till vårbalen
puss

så här kommer jag att vara nästa vecka
när hemtentan är skriven
när mamma och pappa fyllt på mitt kylskåp
och när jag ska fira in våren
kvalbord
valborg
majmiddag
hell yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0