rutin vitamin

för några månader saknade jag en vardag
en sådan där som man alltid vet vad som händer i
nu har jag nästan tröttnat
efter bara en vecka
tror att det är anledningen till att jag uppskattat att jobba kvällar
vara lite ledig på dagen
och kunna sova på morgonen
om man vill
jag har dock lärt mig att uppskatta tidiga mornar
man får ut så mycket mer av dagen då
om två veckor får jag sommarlov
kan sittta på byggan och dricka rosé natten lång
och se solen gå ner
om två veckor åker jag till sthlm och jobbar på ett bröllop
i sthlms skärgård
det ni bitches!
om två veckor är jag klar med T2
om jag klarar tenta vill säga
om två veckor har jag ett nytt boende
som gör att allt kommer att kännas lite lättare
om två veckor väntar en ledighet
på fyra veckor
en evighet om ni frågar mig
jag var 14 år sist
sist jag var ledig mer än typ en vecka i streck
det ni
ni kan inte kalla mig lat
nu ska jag diska
och lägga mig framför tv:n
en promenad är jag ikväll för lat för
so long

kom hem.

Kommentarer
Postat av: Mini

Om två veckor är du hemma hos mig i kattne <3

2010-05-21 @ 22:59:30
URL: http://linneafrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0