nöjd

steg 06.34

en lördag

innan sju har jag alltså

varit i tvättstugan

diskat korridorens all disk

plockat undan alla disk

i omvänd ordning

bäddat min säng

vädrat ur mitt rum

och kokat ägg

nu ska jag hämta tvätten

hänga den

sedan äta lördagsfrukost

beståenda av,

för den som undrar,

ostkaka med keso och sylt

vattenmelon

ägg

och kaffe

känner mig lite som pappa

när jag går upp tidigt och fixar en massa innan alla andra är uppe

precis som pappa

då blir jag solt

att jag fick den egenskapen

mucho stolt

puss


Kommentarer
Postat av: Pappa

Toppen att du ärvt den egenskapen. Sen hoppas jag kanske att du inte fått allt efter mig.

2010-10-02 @ 12:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0