ond

jag är uppe
vaken är en definitionsfråga
det är mörkt uppe
det känns okristligt tidigt
men det är det inte
bara det att jag inte varit uppe så här tidigt på vääldigt länge
känns som mitt i natten för att det är mörkt
det är mitt i natten med tanke på mitt antal sömntimmar
3
helvete
ändock en trevligt kväll igår
pubrunda
dansa dansa dansa
i sin helhet
avslutade det hela med nattmackor hos sara
samt analyserande av kvällen
som vanligt skulle jag vilja påstå
spöregn var det
när jag skulle cykla hemåt
trött som en idiot
precis som nu
kastar raskt om dagens planer
kör hemstudier efter föreläsningen
hem och sov
sedan studera
ibland måste man anpassa sig efter vad kroppen skriker
just nu efter sömn
men det får jag skjuta på ett par timmar
eller fyra
det luktar öl i mitt rum
usch
skyll dig själv bitterfitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0