på tal om lycka

jag blir alltid lika glad av besök
om inte annat efter
när det har åkt och jag inser hur mysigt vi haft det
idag var det mamma och pappa som gjorde mig glad
dem kom och förggyllde min annars ganska trista söndag
idag har vi alltså löst alla mina problem
som pappa uttryckte det
matbristen
skobristen
ärenden
på tal om skor
mamma överraskade med ett par walkingskor
ni vet sådana man ska gå i
med saker under fötterna som är bra
typ tre bollar i sulan
helst vill jag inte ta av dem
eller smutsa ner dem
men jag måste ju testa dem
därför tar jag ut dem på promenad ikväll

mat har vi också lagat
mamma gjorde risgrynsgröt
som jag nu ska äta hela veckan
yummie!
och stuvade makaroner har vi gjort
mumma!
det tillsammans med mitt nyfyllda kök
ser jag fram emot en gormetvecka i matväg
lycka lycka lycka
på tal om lycka
och tur
min vårbalskreation är klar
den passar
och om jag går ner några kilo passar den ännu bättre
passande med nya walkingskor då
nu måste jag börja ladda för nästkommande vecka
valborg knackar på dörren
så också skadeståndsrätten
inleder med 12h dagar och slutar med fylla
min vecka är gjord det hör jag
puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0