om att vara paragrafryttare

jag har flikat min 500-sidiga skadeståndsbok
det är roligt
rosa, lila och blåa flikar pryder nu den bästa av årets kurslitteratur
en klar
och så var det bara 9 st kvar
typ i alla fall
jag förbereder mig för tentamen
det svåra är i vilken ände jag ska börja i
finns liksom några att välja på
men börjar man bakifrån tror jag det går bra
eller börjar där vi började i våras
ingen idé att lägga krut på det vi gör nu
det har man färskt i minner
ur tentapluggssynvinkel då
det här med tentarelevans är viktigt
att finna det och lära sig det
försöka göra någon slags list över relevanta saker
utifrån gamla tentor
jag hoppas det är en bra idé
nu ska jag boka in en rättsfallsdag med mig själv
där jag bara läser rättsfall
och funderar över hur de kan vara tentarelevanta
idag kom en bok till på posten
som jag beställt
som inte har något alls att göra med juridik
mer än tryckfriheten på sig höjd
Dagens outfit - och andra inlägg i modebloggsdebatten
av Maria Soxbo
den beställde jag
mest för att jag älskar modebloggar
dels för att jag finner debatten runt dem intressant
kritikern rasar, modemobbning
tänk även när jag diksuterar modeböcker får jag inte ett samhällsperspektiv
yey, jag är officiellt nörd
det var ju dock inget nytt
adjö

lite såhär känner jag inför tentaplugg
fast omvänt den lycka jag kände när kortet togs
mer liksom ge mig sommar-känsla
bli av med skiten-känsla
och pepp på att skriva en bra tenta
en känslosoppa alltså
kort och gott.
adjö igen.
observera gärna festivalkänslan på bilden
det är vad vi kallar valborg här i uppsala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0